torsdag 14. juli 2011

'Aksel Olsen'

Jeg har begynt å samle på helenaehybrider (kinahvitroser), ser det ut som.
Fra før hadde jeg Rosa helenae 'Hybrida' og 'Lykkefund' - de likte ikke fjorårets vinter, men denne vinteren gikk det bedre.
Det virket som om 'Hybrida' ble utsatt for tørke på vårparten, etter at jeg tynnet/beskar den endel og fjernet det som hadde fryst i vinter. Så der er det mager blomstring i år.

Nå har jeg lagt til 'Aksel Olsen' med enkle blomster og 'Starkodder' med tett fylte små dusker.
Aksel har fått plass i roselunden, men 'Starkodder' har jeg ikke bestemt plasseringen til ennå. Lunden på den også? Epletreet?
De er nemlig velutstyrt med torner (bortsett fra 'Lykkefund').
Jeg tok bilde av Aksel i Trädgårdsföreningen i Göteborg forleden. Pen:

1 kommentar:

  1. Den er utrolig vakker Mona! Min Honningsrose har greid seg fint i år - og blomstrer flott, og jeg tenker at det er fordi jeg var utrolig flink til å vanne denne våren :) God sommer! Vi snakkes vel omsider. Hanne

    SvarSlett